„Powiedziano mi, że pozostanę z dotychczasowym dostawcą’’

2018-06-29T12:14:39+00:00 30 września 2015|
[:pl]Zmiana sprzedawcy energii jest stosunkowo nowym zagadnieniem dla większości gospodarstwach domowych w Polsce. Prąd jest nadal postrzegany jako element sektora państwowego. Jak na każdym świeżo uwolnionym rynku, potrzeba wiele wysiłku zarówno ze strony Urzędu Regulacji Energetyki (URE) jak i wszystkich rynkowych graczy by zwiększyć świadomość ludzi, że faktycznie mają wybór i wyjaśnić im jak wygląda proces zmiany sprzedawcy.

Z serii „Mity i nieporozumienia przy zmianie sprzedawcy energii ‘’ dziś część I :

Powiedziano mi, że pozostanę z dotychczasowym dostawcą’’

Niektórzy ludzie czują się wprowadzeni w błąd gdy dostają list powitalny lub pierwsze rachunki od nowego sprzedawcy. Mówią „Powiedziano mi, że zostanę z dotychczasowym dostawcą tylko zapłacę mniej”. Rzeczywiście jest to prawdą aczkolwiek może być nieco mylące.

Wyjaśnijmy co się dzieje gdy podpiszesz umowę z nowym sprzedawcą energii:

– Usługi dystrybucyjne (użytkowanie infrastruktury takiej jak kable) zawsze będą świadczone przez obecnego dostawcę usług dystrybucyjnych po cenach urzędowych (OSD).
– Za zużycie energii elektrycznej będą Państwo fakturowani oddzielnie przez nowego sprzedawcę po zwykle niższych cenach niż obecnie (przynajmniej jeśli zmienicie sprzedawcę na Energy Match).

Przykład: Jeśli jesteś klientem PGE, energia jest dostarczana siecią PGE Dystrybucja (spółka państwowa) a za zużycie energii elektrycznej płacisz jednemu z graczy rynkowych, w tym przypadku jest to PGE Obrót. Jeśli podpiszesz umowę z Energy Match, będziesz w dalszym ciągu otrzymywać faktury od PGE Dystrybucja za przesyłanie prądu a oddzielną fakturę od Energy Match za zużycie energii elektrycznej

Pomogło by bardzo gdyby polskie władze kierując się przykładem innych uwolnionych rynków , wyegzekwowały zmianę nazw/znaków firmowych/marek dystrybutorów by było w 100 % jasne dla klientów , że zmieniają sprzedawcę z PGE/Tauron/Enea/Energa na Energy Match.

 [:en][et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Zmiana sprzedawcy energii jest stosunkowo nowym zagadnieniem dla większości gospodarstwach domowych w Polsce. Prąd jest nadal postrzegany jako element sektora państwowego. Jak na każdym świeżo uwolnionym rynku, potrzeba wiele wysiłku zarówno ze strony Urzędu Regulacji Energetyki (URE) jak i wszystkich rynkowych graczy by zwiększyć świadomość ludzi, że faktycznie mają wybór i wyjaśnić im jak wygląda proces zmiany sprzedawcy.

Z serii „Mity i nieporozumienia przy zmianie sprzedawcy energii ‘’ dziś część I :

Powiedziano mi, że pozostanę z dotychczasowym dostawcą’’

Niektórzy ludzie czują się wprowadzeni w błąd gdy dostają list powitalny lub pierwsze rachunki od nowego sprzedawcy. Mówią „Powiedziano mi, że zostanę z dotychczasowym dostawcą tylko zapłacę mniej”. Rzeczywiście jest to prawdą aczkolwiek może być nieco mylące.

Wyjaśnijmy co się dzieje gdy podpiszesz umowę z nowym sprzedawcą energii:

– Usługi dystrybucyjne (użytkowanie infrastruktury takiej jak kable) zawsze będą świadczone przez obecnego dostawcę usług dystrybucyjnych po cenach urzędowych (OSD).
– Za zużycie energii elektrycznej będą Państwo fakturowani oddzielnie przez nowego sprzedawcę po zwykle niższych cenach niż obecnie (przynajmniej jeśli zmienicie sprzedawcę na Energy Match).

Przykład: Jeśli jesteś klientem PGE, energia jest dostarczana siecią PGE Dystrybucja (spółka państwowa) a za zużycie energii elektrycznej płacisz jednemu z graczy rynkowych, w tym przypadku jest to PGE Obrót. Jeśli podpiszesz umowę z Energy Match, będziesz w dalszym ciągu otrzymywać faktury od PGE Dystrybucja za przesyłanie prądu a oddzielną fakturę od Energy Match za zużycie energii elektrycznej

Pomogło by bardzo gdyby polskie władze kierując się przykładem innych uwolnionych rynków , wyegzekwowały zmianę nazw/znaków firmowych/marek dystrybutorów by było w 100 % jasne dla klientów , że zmieniają sprzedawcę z PGE/Tauron/Enea/Energa na Energy Match.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][:]