„Ratunku, zostałem oszukany, teraz płacę podwójnie”

[:pl]

Zmiana sprzedawcy energii jest stosunkowo nowym zagadnieniem dla większości gospodarstwach domowych w Polsce.
Prąd jest nadal postrzegany jako element sektora państwowego.Jak na każdym świeżo uwolnionym rynku,  potrzeba wiele wysiłku zarówno ze strony  Urzędu Regulacji Energetyki (URE) jak i wszystkich rynkowych graczy by zwiększyć świadomość ludzi, że faktycznie mają wybór i wyjaśnić im jak wygląda proces zmiany sprzedawcy.

Z serii „Mity i nieporozumienia przy zmianie sprzedawcy energii ‘’ dziś część II

„Ratunku, zostałem oszukany, teraz płacę podwójnie”

Pytaniem numer 1 wśród wszystkich klientów jest „dlaczego po zmianie sprzedawcy dostaję dwie faktury ?”. Niektórzy nawet myślą, że płacą podwójnie. To zamieszanie  jest zrozumiałe, spróbujmy więc wyjaśnić co się dzieje gdy podpiszesz umowę z nowym sprzedawcą energii:

– Jeśli nigdy przedtem nie zmieniałeś sprzedawcy energii otrzymujesz jedną fakturę, na której znajdują się łącznie dwie usługi: dystrybucja (użytkowanie infrastruktury energetycznej takiej jak np. kable) oraz opłata za zużycie energii.
– Jeśli zmienisz sprzedawcę usługa dystrybucji nadal będzie świadczona i fakturowana przez twoją dotychczasową państwową spółkę (OSD).  Nowy sprzedawca wystawi odrębną fakturę za zużycie energii.

Tak więc nigdy nie płacisz podwójnie, Twoja faktura jest po prostu rozdzielona na dwie części, pierwsza to koszty dystrybucji ( te same koszty, ceny są uregulowane) i druga za zużycie energii ( ceny są  zwykle niższe, przynajmniej gdy zmienisz sprzedawcę na Energy Match )

[:en][et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Zmiana sprzedawcy energii jest stosunkowo nowym zagadnieniem dla większości gospodarstwach domowych w Polsce.
Prąd jest nadal postrzegany jako element sektora państwowego.Jak na każdym świeżo uwolnionym rynku,  potrzeba wiele wysiłku zarówno ze strony  Urzędu Regulacji Energetyki (URE) jak i wszystkich rynkowych graczy by zwiększyć świadomość ludzi, że faktycznie mają wybór i wyjaśnić im jak wygląda proces zmiany sprzedawcy.

Z serii „Mity i nieporozumienia przy zmianie sprzedawcy energii ‘’ dziś część II

„Ratunku, zostałem oszukany, teraz płacę podwójnie”

Pytaniem numer 1 wśród wszystkich klientów jest „dlaczego po zmianie sprzedawcy dostaję dwie faktury ?”. Niektórzy nawet myślą, że płacą podwójnie. To zamieszanie  jest zrozumiałe, spróbujmy więc wyjaśnić co się dzieje gdy podpiszesz umowę z nowym sprzedawcą energii:

– Jeśli nigdy przedtem nie zmieniałeś sprzedawcy energii otrzymujesz jedną fakturę, na której znajdują się łącznie dwie usługi: dystrybucja (użytkowanie infrastruktury energetycznej takiej jak np. kable) oraz opłata za zużycie energii.
– Jeśli zmienisz sprzedawcę usługa dystrybucji nadal będzie świadczona i fakturowana przez twoją dotychczasową państwową spółkę (OSD).  Nowy sprzedawca wystawi odrębną fakturę za zużycie energii.

Tak więc nigdy nie płacisz podwójnie, Twoja faktura jest po prostu rozdzielona na dwie części, pierwsza to koszty dystrybucji ( te same koszty, ceny są uregulowane) i druga za zużycie energii ( ceny są  zwykle niższe, przynajmniej gdy zmienisz sprzedawcę na Energy Match )

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][:]
2017-03-31T13:15:29+00:00
Creampie