[:pl]Warszawa inwestuje w autobusy elektryczne[:]

[:pl]Warszawa walczy ze smogiem inwestując w autobusy elektryczne. Warszawskie MZA zmienia tabor komunikacji miejskiej na bardziej ekologiczny – do 2020 roku po stolicy ma jeździć ok. 160 autobusów elektrycznych. Jeszcze w tym roku pojawi się 30.

Adam Stawicki, rzecznik prasowy Miejskich Zakładów Autobusów w Warszawie, podkreśla, że obecnie po Warszawie jeździ już 10 autobusów elektrycznych. Kolejnych 10 ma dołączyć na przełomie lipca i sierpnia, a następne 10 pod koniec roku. Do 2020 takich pojazdów ma już być 160.

Przetarg na dostawę autobusów elektrycznych wygrało konsorcjum URSUS SA, AMZ Kutno oraz Ursus Bus. W styczniu fabryka URUS dostarczyła Warszawie nowe dwunastometrowe pojazdy elektryczne. Kontrakt z MZA wynosił 25 mln złotych. Elektrobusy zostaną wyposażone w podwójny system ładowania: za pomocą pantografu i napowietrznej ładowarki  oraz łącza plug-in.

MZA ma już przygotowaną zajezdnię pod względem poboru prądu. Większość autobusów elektrycznych, które zostaną zakupione w 2019 i 2020 roku, pojawi się w nowej zajezdni Redutowa. Będzie ona wyposażona w 100 stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych oraz w inne energooszczędne i ekologiczne rozwiązania, np. pompy ciepła czy panele fotowoltaiczne. Zajezdnia na Tarchominie ma zostać podłączona do gazociągu planowanego wzdłuż Kanału Żerańskiego. Będzie znajdować się tam 300 autobusów na gaz.

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe są jednym z pionierów we wdrażaniu niskoemisyjnej i elektrycznej floty do obsługi komunikacji miejskiej. Liderem pod względem rozwiązań proekologicznych jest zajezdnia Woronicza, która jest jedyną zajezdnią w Warszawie, w której stosuje się zieloną energię z paneli fotowoltaicznych.[:]

2017-05-12T07:38:49+00:00